Matters

(Industrinės) kultūros platforma

Programos MATTERS tikslas yra sukurti fizines ir ne tik edukacijos, mainų ir diskusijos erdves t*ms, kur* laiko save industrinės kultūros terminu apibrėžiamo lauko dalimi. Terminas „industrinė“ šiuo atveju nėra ypatingai svarbus. Tai veikiau orientyras ir abstrakti referencija į įvairius garso žanrus, mikro- ir makro- stilius, kai kuriais atvejais – judėjimus, kurių atstov*s jaučia tam tikrą bendrumą. Bendrumas gali būti ne tiek raiškos formose, kiek būduose mintyti realybę, kurios dalimi jaučiamasi esant.

MATTERS (iš anglų k. – dalykai, klausimai, reikalai, medžiagos, turiniai, esmės, pūliai ir kt.) šį lauką mato kaip takų, kintantį ir įvairialypį, atvirą eksperimentui, dialogui ir klaidai. Šia programa siekiama veikiau dalintis ir klausti, nei teigti ir apibrėžti. Į akiratį įtraukiant garsines ir vizualines raiškas siekiama atskleisti ir skatinti priemonių, praktikų, vaizdinių, garsynų, kurie veikia tarsi ar beveik dialogiškai, artimiau ar tolimiau susisieję asociatyvinėmis grandimis, įvairovę. MATTERS šį lauką, kurį stebi, reflektuoja ir kuriame dalyvauja, traktuoja ne kaip sceną, o veikiau taip rizomą, jungiančią kūrėj*s, mąstytoj*s, gamintoj*s, eksperimentuotoj*s, kritik*s, stebėtoj*s ir kt.

2018

2018 m. programos apimtyje suorganizuotos trys mikrorezidencijos garso meninink*ms. Atspindžius ir brutalizmo faktūras tyrinėjęs William ‘Bilwa’ Costa (JAV / kt) surengė eksperimentinio garso kūrybines dirbtuves ir pasirodymą su dirbtuvių dalyviais tuomet gyvavusioje erdvėje „Šelteris“.

Donia Jourabchi (BE) savo rezidencijos laikotarpiu išmaišė visus Kauno fortus, įrašinėdama triukšmus naktimis, bei surengė eksperimentinio garso kūrybines dirbtuves.

Brigitta Bödenauer (A) rezidencijos metu dirbo Fredoje esančiame buvusiame Kauno tvirtovės parako sandėlyje, o surinktą medžiagą sugrojo Parako sandėlyje Šančiuose.

Visi trys rezidencijų dalyviai iš rinktosios medžiagos parengė po kūrinį, kurie susitelkė į rinktinę „Antropophonia“, prieinamą štai čia. Rinktinė 2019 m. sausį buvo pristatyta renginio Kauno menininkų namuose.

2019

2019 m. MATTERS organizavo tarpdisciplininį ir tarpsritinį (a)simpoziumą, skirtą aptarti įvairius svarbius šiuolaikybės terminus, vyksmus ir siekius. Tarp asimpoziumo raktažodžių buvo posthumanizmas, kiborgai, kūnas, prieiga, monstrai. Apie juos atviru kvietimu sutelkta grupė muzikos, vizualaus meno, filosofijos, antropologijos, vaikščiojimo, haktyvizmo ir kitų atstov*ų. Renginio formatai buvo: akusmatinė paskaita, klausymo sesija, algoritminiai skaitymai, „open-fishbowl“ formos diskusija, pasivaikščiojimas-pasakojimas, noizo koncertas, instaliacijos, žmogaus-virsmo-mašina garso performansas, eksperimentinės elektronikos paskaita-muziejus, kibernetinio karo diskoteka, bėgimas per kliūtis ir kt.

Simpoziumas buvo bendrakuruotas su Gabriele Gervickaite, kurios projektuotas [sienos piešinys] lapkritį rado erdvę Žemuosiuose Šančiuose, šalia Parako, įvaizdindamas asimpoziumo koncepciją.
Metų pabaigą programa pažymėjo MaxMSP programavimo dirbtuvėmis pažengusiems, kurias pravedė lektorius Mindaugas Badokas.

2020

Nuo 2020 m. MATTERS oficialiai tapo viena iš Kauno menininkų namų programų, partnerystėje su Kaunas 2022. Metais, kurie pažymėti pasaulinės pandemijos ir kitomis krizėmis, programos siekiai buvo surengti prieinamą garso programavimo edukacijos programą, įgyvendinti koncertinę/diskursinę programą vasaros metu ir sukurti paramos programą nuotolinės rezidencijos forma garso kūrėj*ms. Programavimo dirbtuvių seriją vedė lektorius ir menininkas Vygintas Orlovas, pats PureData taikantis savo kūrybiniuose darbuose.

Vasarą vyko XAW koncertų serija, kurioje dalyvavo po 2 kūrėj*s, dirbanči*s kiek skirtingomis techninėmis ar konceptualiomis prieigomis. Kiekvienas renginys prasidėjo nedidele kuratorės moderuojama diskusija, kurios metu ab* kūrėj* kiek smulkiau pasakojo apie tai ką, kodėl ir kaip daro garse.

Nuotolinės rezidencijos radosi kaip siekis paremti kūrėj*s, patyrusi*s pasirodymų ir leidybinius štilius, susidūrusi*s su įvairiais pandemijos sukeltais sunkumais, įsteigiant nedideles stipendijas. Pirmosios rezidencijos kūriniai netikėtai įgavo net ir [fizinį formatą]. Antrosios programos dalyvių kūriniai surinkti į sutelktinę [foci].

 

MATTERS programa vykdoma nuo 2018 m., atsiradusi kaip viena „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ iniciatyvų.

Kontaktai

Projekto „Matters“ kuratorė Daina Pupkevičiūtė

Veiklos

MATTERS šiemet skelbia antrąjį kvietimą, skirtą garso kūrėj*ms. Garso kūrėj*s – gana plati sąvoka, šios platformos kontekste ji apima noizo, eksperimentinio garso, garsovaizdžių, chaoso, industrial ir kt. kūrėj*s. Laukiame paraiškų ir iš autorių, save siejančių su tuo, kas vadinama industrinės muzikos ir kultūros lauku, tačiau neidentifikuojančių savęs su nei vienu iš ankstesnių apibrėžimų.

2020 m. birželio mėnesį Kauno menininkų namuose įvyko programavimo dirbtuvių ciklas. Penkių šeštadieninių susitikimų metu buvo mokomasi dirbti vizualaus programavimo kalba Pure Data.

Birželio pradžioje eksperimentinio garso kūrėjs pakvietusi dalyvauti atrankoje į keturių autorių kompiliaciją „-Scape“, Kauno menininkų namų koordinuojama industrinės kultūros platforma „Matters“ sulaukė 38 paraiškų iš 37 autorių. Iš lietuvių kūrėjų programą pasiekė 16 paraiškų, penkias jų pateikė kūrėjos moterys. Pareiškėjų geografija itin plati: tarptautines paraiškas pateikė kūrėj iš Vokietijos, Airijos, Nyderlandų, Prancūzijos, Ispanijos, Bulgarijos, Jungtinės Karalystės, Meksikos, Brazilijos, Indonezijos, JAV, Rusijos ir Čilės.

Rodyti daugiau