Šių metų lapkričio mėnesį Kauno menininkų namuose reziduoja paskutiniai šio sezono rezidencijų programos dalyviai: menininkai Daniel Neubacher (DE) ir Lukas Zerbst (DE). D. Neubacher ir L. Zerbst abu mokėsi Brėmeno menų universitete, kur studijavo šiuolaikinę skulptūrą. D. Neubacher įvairaus tipo skulptūrose nagrinėja skaitmenizacijos, tapatybės, socialinės menininko rolės klausimus, tuo tarpu L. Zerbst praktikos ašis – darbas su erdve ir šiuolaikinio produktyvumo klausimais. KMN rezidencijų programos kontekste menininkai vysto eksperimentinį „site-specific“ multimedijų performansą „Behind Closed Doors“, kuris bus pristatomas lapkričio 29 d. Kauno menininkų namuose. 

Menininkų rezidencijos Kaune metu vyks atviros studijos renginių programa:

ARTIST TALK / OPEN STUDIO #1 
Lapkričio 20 d. 18 val.
Pirmajame susitikime su menininkais bus aptariamos L. Zerbst ir D. Neubacher meninės praktikos, įgyvendinti projektai.

PROJECT TALK / OPEN STUDIO #2
Lapkričio 27 d. 18 val.
Antrasis susitikimas skirtas šiuo metu menininkų vystomam projektui „Behind Closed Doors“, kuris bus pristatomas KMN gimtadienyje lapkričio 29 d.

2018 metais pradėjusi veikti KMN rezidencijų programa skirta pristatyti aktualius šiuolaikinius menininkus, kuratorius, kultūrinio lauko tyrinėtojus, veikiančius Lietuvoje ir užsienyje, Kauno miesto gyventojams ir svečiams. Programa siekiama skatinti tarpkultūrinį, tarpinstitucinį ir tarpsektorinį bendradarbiavimą, sudarant galimybes kultūros ir meno kūrėjams rezidavimo metu susipažinti su istoriniu ir kultūriniu miesto kontekstu, bendradarbiauti su kitais kultūros ar meno lauko operatoriais bei vietos bendruomenėmis.

Renginys vyks anglų kalba.

Apie menininkus

Daniel Neubacher (g. 1985 Niurnberge, Vokietija) – konceptualus skulptorius, 2016 m. baigęs magistratūros studijas Menų universitete (University of the Arts) Brėmene, Vokietijoje. D. Neubacher darbai sujungia kritinius medijos, tapatybės, autentiškumo ir produkcijos diskursus.
Kalbant apie išorę, jo reti, fiziniai darbai estetiškai susisieja su komerciniais produktais. Tai lemia menininko susidomėjimas produktyvumo ir potencialo funkcijų priskyrimu dabartiniams technologiniams įrankiams. Šalia jų išankstinės funkcijos, D. Neubacher skulptūros dažnai atspindi jų eksponavimo aplinkybes ir kontekstualią aplinką. Skulptoriaus santykis su sterilia fotografijos estetika, 3D skenavimas ir technologinėmis kompiuterių tyrimų studijomis bei patalpomis dažnai figūruoja jo darbų prezentacijose.
Dabartiniuose savo meniniuose tyrimuose D. Neubacher tyrinėja kritinius klausimus, kylančius dėl šiuolaikinės menų kūrybos, jos eksponavimo ir kūrinių panaudojimo, taip pat – menininko tapatybės socialinės medijos eroje bei neišvengiamo materializacijos poreikio itin mobilizuotame, momentaliame laike, kuriame eksponavimo inovatyvumas nebėra vien menininko (-ės) pirmenybė.
D. Neubacher yra Vokietijos akademinės bendrijos draugijos narys. Menininkas yra dalyvavęs parodose Vokietijoje, Bukarešte (Rumunijoje) ir JAV. Jis taip pat yra vedęs 3D modeliavimo ir animacijos seminarą Brėmeno Menų universitete 2015 m.

Lukas Zerbst gimė Lenkijoje, buvo perkeltas į Vokietiją savo tėvų, šiuo metu niekur negyvena ir visur dirba. Menininkas perkopia valstybių sienas savo trans-kultūrinių projektų su Vietnamu, Lietuva ar Florida veiklomis. Savo „site-specific“ instaliacijose jis naudoja čia pat esančias medžiagas, užsiima intervencijomis erdvėje, prie viso to pridėdamas mechaninius, elektroninius komponentus ir video. Susidomėjimas tarpiniu susitikimu tarp žiūrovo ir meno kūrinio atvedė jį iki darbo su performatyviaisiais menais.
Šiandien L. Zerbst šį kertinį momentą randa savo darbe su erdve. Menininkas regi erdvę ir jos vidinius elementus kaip gyvus subjektus, turinčius norą susitikti su lankytojais. Fizinės erdvės konstantos suskaidymas virsta pačių objektų veiksmu. Be sudirginimo ar efektingumo, šie manipuliuojami objektai reprezentuoja žmogiškuosius troškimus. Mūsų aplinka susideda iš šių ekspresyvių medžiagų: viena vertus, sekančių konkrečią misiją, kita vertus, atspindinčių žmogiškus įpročius. Bandymas laisvos erdvės link (arba šios erdvės elementų) šiame perstatyme virsta objektų autonomija. Kaip gestas, tai taip reprezentuoja techninės visuomenės ženklą. Dirbtinė aplinka tampa protagonistu. Šiuo atveju L. Zerbst darbas veikia kaip pasisekusio ar nevykusio daiktų interneto hiperbole; išmanūs namai kaip naminė palaima arba poltergeistas.
Šį archeologinį požiūrį į dabartį jis pritaiko tarpkultūriniuose projektuose su menininkais iš įvairių šalių. Parodose ir teatro kūriniusoe L. Zerbst žvelgia į meną kaip į neutralią zoną, gebančią suteikti demokratiškus atsakymus. Kaip priešingų interesų susikirtimą, kosmopolitinio darinio segmentą. Ilga viešnagė Vietname menininkui padarė itin didelę įtaką. Dabar jis žvelgia į pasaulinę meno rinką ir klausia: kokia kalba šneka menas ir kas tai supranta? Koks jo laikinumas hyper-produkcinės globalios visuomenės raidoje? Kiek tai yra reakcija į jo kūrimo aplinkybes? Ar jis – pakankamai užsisklendęs, jog tai praleistų?
L. Zerbst studijavo dailę Brėmeno menų universitete (University of the Arts)
Vokietijoje, laiku paremtos medijos kurse, dėstomame Prof. Jean-François Guiton ir šiuo metu studijuoja meistriškumo kursuose, vedamuose Prof. Jenny Kropp ir Jean-François Guiton.