Kauno menininkų namuose tęsiasi platformos Kitas Kinas inicijuota dokumentinių filmų serija „Common People“, kurios epicentre – intymūs ekscentrikų ir atskalūnų portretai, jautrios santykių dramos ir socialiniai reiškiniai, subkultūros ir bendruomenės, egzistuojančios visuomenės paribiuose. Kovo 27 d. 19 val. įvyks antrasis ciklo seansas – filmas „Maestro: kaubojų menininkų karalius“ (angl. k. „The Maestro: King of the Cowboy Artists“, rež. Les Blank, 1995 m.).

Kas nutinka, kai atsidavęs vyras ir tėvas meta darbą ir nutaria tapti vesternuose dainuojančiu kaubojumi, mesdamas iššūkį visai meno aukštuomenei, įskaitant Christo ir Andy Warholą, bei atsisako imti pinigus už savo kūrybą? Susipažinkite su Geraldu Gaxiola, žinomu kaip Maestro: buvusiu darbo entuziastu, kuriam teko padirbėti orlaivių mechaniku, kelionių agentu ir kultūristu, atsisakiusiu visko tam, kad galėtų kurti meną savo malonumui. Maestro istorija gali būti įkvėpimu visai naujajai kūrėjų kartai.

Režisierius Les Blank, geriausiai žinomas dėl dokumentikos „Svajonių našta“ („Burden of Dreams“, 1982 m.) apie Werner Herzog filmo „Fitzcarraldo“ (1982 m.) chaotišką kūrybinį procesą, 40 metų kūrė įžvalgius ir aštrius dokumentinius filmus, kurių pagrindinės temos – unikalios asmenybės, Luizianos kultūra, maistas ir muzika. O šį sykį L. Blank žvelgia į kitokias džiungles: nekonvencinę kaubojaus Maestro etnografiją, gyvenimo būdą ir ideologijas.

Rež. Les Blank
Dokumentika, JAV, 1995 m. angl. k., 54 min.
Bilieto kaina – 3 EUR (2 EUR moksleiviams, studentams, senjorams). Bilietus galima įsigyti renginio vietoje ir „Tiketa“ kasose bei interneto svetainėje.

Ciklas „Common People“ (liet. k. „paprasti žmonės“) sieks diskutuoti ne tik apie filmų turinį, bet ir apie dokumentinio kino reiškinį apskritai. Bus keliami klausimai, susiję su dokumentinio kino kūrimo etika, režisūriniais sprendimais. Filmuoti ar nefilmuoti? Kada režisierius (-ė) peržengia artumo su savo subjektu ribą? Ar dokumentinis kinas turėtų atspindėti tikrovę ar kūrėjo viziją? Apie tai bus diskutuojama bei kalbama žvelgiant į kino filmus, kurių centre – savo istorijas pasakojantys žmonės: jautrūs, ne visada pritampantys, kūrybingi ir ekscentriški.