Tarptautiniame Kauno kino festivalyje pristatomi tarptautinio bendradarbiavimo projekto „On and For Production and Distribution“ filmų seansai. Šiuo trišaliu projektu (Belgija, Norvegija, Lietuva), siekiama nagrinėti menininkų filmų kūrybos ypatumus bei galimybes, analizuoti inovatyvius judančio vaizdo kūrinių kūrimo bei platinimo modelius. Siekiat sukurti platformą menininkų filmų gamybai ir sklaidai, skatinami šioje srityje dirbančių menininkų gebėjimai bei vystomi tarptautiniai menininkų ryšiai.

Kauno menininkų namuose rugsėjo 26 d. 18 val. vyks susitikimas su menininku, režisieriumi Louis Henderson (UK) „Tyrimas kaip kino kūrimo strategija“ bei filmo „Saulės akmuo“ (2018 m.) seansas. Rugsėjo 27 d. 19.30 val. vyks filmų „Kol kas“ (2017 m.) ir  „Pažeistos simetrijos“ (2015 m.) seansai. Dalyvavimas renginiuose – nemokamas.

„Saulės akmuo“ („Sunstone“)
Režisieriai: Filipa César, Louis Henderson. Portugalija, Brazilija, Prancūzija, 2018 m., dokumentinis, 35 min., anglų ir portugalų k. su angliškais ir lietuviškais subtitrais

Filmas pasakoja navigacijos istoriją nuo Fresnel lęšio pirmojo panaudojimo švyturiuose iki satelitinių sistemų – visa tai kolonijinių karinių pajėgų darbo rezultatas. Autoriai šiuo kūriniu brėžia žinojimo centrų kuriamų, esą universalių, naratyvų socialinius kontekstus ir pasiūlo naujai pažvelgti į tai, kaip prisidengiant tariamu mokslo universalumu pasaulyje kuriama bei palaikoma pusiausvyra kolonijinių jėgų naudai.

„Kol kas“ („For now“)
Režisierius: Herman Asselberghs. Belgija, 2017 m., hibridinis, 32 min., olandų k. su angliškais ir lietuviškais subtitrais

Per didžiausius sąmyšius laikas sustoja.

Pagrindiniai vaidmenys filme, regis, tenka gamtai, vėjui, savaiminiam judėjimui. Kūrinys vystosi tarsi banguotų: vietos atsiranda ir dingsta, tuomet vėl randas. Levinski parkas, Maksimiliano parkas, Habimos aikštė, Liūto aikštė, Cukočio parkas, Times aikštė, galiausiai – pastoraliniai kraštovaizdžiai skirtinguose viduržemio jūros kraštuose. Viskas čia taip pat: žmonės laukia, praeina, bando prastumti laiką. Kontrastas tarp pabėgėlių ir piliečių, turistų ir aktyvistų, izraeliečių ir palestiniečių, europiečių ir amerikiečių pamažu tirpsta. Asselberghs pasitelkia kartotę, filmuoja mįslingus rankų gestus, sukurdamas atskirą pasaulį, kuriame susitikimai, susikirtimai ir išsiskyrimai vyksta kas akimirką. Šis filmas tarsi bando vystytis drauge su įvykiais. Jis šiuolaikiškas tikrąja šio žodžio prasme – vykstantis šiuo laiku.

Pažeistos simetrijos („Crippled Symmetries“)

Režisierius: Beatrice Gibson. Jungtinė Karalystė, 2015 m., 26 min., anglų k. su lietuviškais subtitrais

Filmas pradedamas netikėtu dialogu, kuris išlieka atminty kaip efektyvus įvadas į šį britiška ir ne tik ironija persmektą kūrinį: „Jurgi, šį kūrinį sukūrė Jurgis Mačiūnas. Kilęs iš Lietuvos, jis nuvyko į Ameriką. Mėgino praturtėti iš meno, bet jam nepavyko… Ar tau patinka pinigai?“

Kietaširdis vienuolikmetis kapitalistas ir jo dešinioji ranka – paliegęs kompozitorius, yra pagrindiniai šio eksperimentinio kūrinio veikėjai. Filmo režisierė Beatrice Gibson, įkvėpta 1975 m. Williamo Gaddiso satyrinio romano „Dž. R.“ (JR, 1975 m.), perpina pinigų, muzikos ir abstrakcijos temas krizę patyrusios Didžiosios Britanijos kontekste.