Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)
calendar
2024 03 dabar

SAPNAS PILVU Į VIRŠŲ (ŠUO AR ŽUVIS?)

calendar
2024 03 dabar

Šiandien laimės ieškojimas peraugo į ezoterinių praktikų ir farmacijos eksperimentų industriją, o laimės manifestacijos ritualai atliekami korporaciniuose renginiuose apie sveiką sielą. Viskas atrodo efemeriška, tolygu sapnui, iš kurio sunku išlipti. Jei suprasti šiuolaikinės egzistencijos būsenas taip sunku, tai kokia viltis ją pakeisti? Pokyčių galimybė ištirpsta tuštumoje, susidedančioje iš suskilusių fragmentų ir priverstinio laimės jausmo, kas galiausiai tik papildo gilų melancholijos jausmą.

Taigi laimės akivaizdoje mes visada galvojame apie liūdesį: visaip jį neigiame, ieškome būdų jo išvengti. O kas jei laimės industrija iš tiesų yra tiesioginis liūdesio pramonės atspindys?

Atsakydami į klausimą, Kauno menininkų namai pristato „Sapną pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ – parodų, edukacijos ir performatyvių renginių programą, tyrinėjančią įvairiapusę liūdesio prigimtį. Šiuolaikinių menininkų/ių Lilianos Zeic, Zoe Williams, menininkų dueto Liudmilos, Žygimanto Kudirkos, Ievos Rižės ir Kristoffer Ala Ketola parodų ir performanso menininkų/ių Sasha Wilde, Johhan Rosenberg, Pauliaus Janušonio kuriamų diskursyvių dialogų bei edukacinių iniciatyvų sintezės būdu bandysime atskleisti melancholijos kompiliacijas.

Kuratorių Agnės Bagdžiūnaitės, Edvino Grinkevičiaus ir Astos Volungės kuriamoje programoje atsiskleis skirtingi liūdesio industrijos tyrinėjimo aspektai. Kūno, garso, estetinių pojūčių sąveikos sklaida leis pasinerti į liūdesio gelmes, susidurti su jo esme ir apmąstyti jo reikšmę nuolat besikeičiančiame sapniškame kraštovaizdyje.

Projektą „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ finansuoja Lietuvos kultūros taryba.


visual element

programa

Balandis

Gegužė

http://www.kdrk.eu

Rašytojas, menininkas ir atlikėjas veikiantis interaktyvios fikcijos, spekuliatyvios mokslinės fantastikos, dirbtinių kalbų ir avangardinio repo srityse. Jo kūriniai dažnai įgauna netikėtus pavidalus: alternatyvios realybės audio gidų, automobilio salonui sukurtų radijo pjesių, įsilaužimų į viešas informavimo priemones ar interaktyvių sprendimų, kai skaitytojas ar klausytojas išbaigti kūrinį turi pats. Ž. Kudirka yra išleidęs interaktyvios poezijos knygą, aštuonis muzikos albumus, atlikęs šimtus pasirodymų Lietuvoje ir visame pasaulyje, kuria darbus ir performansus šiuolaikinio meno lauke (Baltijos Trienalėje, Venecijos Bienalėje). Gavo eilę apdovanojimų įvairiose srityse: muzikos („Metų alternatyvus atlikėjas“), reklamos („Cannes Young Lions Silver“), vizualiųjų menų („Metų vaizdo klipas“) ir literatūros („Geriausias Slam poetas Europoje“), pastaruoju metu buvo nominuotas kaip vienas geriausių dramaturgų šalyje. Atliko šimtus pasirodymų gimtąja kalba Lietuvoje, tačiau dažnai apsireiškia ir užsienio publikai. Pasirodymus anglų ir dirbtinėmis kalbomis jau yra surengęs Latvijoje, Estijoje, Suomijoje, Islandijoje, Belgijoje, Vokietijoje, Olandijoje, Airijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Danijoje, Norvegijoje, Izraelyje, Hong Konge.

Daina Pupkevičiūtė kuria garsą, video ir performansą; rašo ir tyrinėja žmonių ir nežmonių santykius per laiką, erdvę ir dabartybėje - klimato krizės kontekste. Jai rūpi tvermė, tvarumas ir atsakomybė, kūnas ir politika, ribos ir sienos. Menas jai yra viena iš santykio su kitomis/*/ais formų. Dainos kūrybinė praktika yra tarpsritinė, iš dalies paremta kokybinių tyrimų prieigomis. Nors šiuo metu ji daugiau susitelkia į asmeninę praktiką ir mokslinę veiklą, jai svarbūs mainai, įvykstantys bendra-edukacijos ir bendradarbystės - organizavimo, kuravimo etc. - kontekstuose. Šiuo metu ji kuria video performansų kamerai ciklą "Sužaloti kraštovaizdžiai" ir vykdo tyrimą video darbui apie karo toksiškumą ir ekocidą.

Nuo 2012 ji rezidavo meno rezidencijose Estijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Portugalijoje, Lenkijoje, Islandijoje ir Lietuvoje; atliko performansus Lietuvoje, Suomijoje, Estijoje, Latvijoje, Švedijoje, Šveicarijoje, Islandijoje, Italijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Jungtinėje Karalystėje, Turkijoje ir Bulgarijoje. Daina išleido 7 solo albumus, 4 albumus kaip duetų ir grupių narė; jos kūriniai rado vietą įvairiose Lietuvos ir tarptautinėse kompiliacijose. Itin vertinanti bendradarbystę, ji kuria garsą performansui, kinui, teatrui ir šiuolaikiniam šokiui. 2011 - 2018 Daina buvo tarptautinio performanso meno festivalio CREATurE Live Art viena steigėjų ir kuratorių; 2018 - 2022 - industrinės kultūros platformos MATTERS (programa buvo Kaunas2022 dalis) organizatorė ir kuratorė.

Daina yra Tartu universiteto doktorantė. Jos tyrimų objektas - klimato krizė kaip esminio trūkio santykiuose tarp žmonių ir nežmonių rezultatas.

Žinoma, negalima paklausti mirusios rašytojos, ką ji mano apie laišką, skirtą jai po mirties, bet Virginia Woolf tikrai būtų apsidžiaugusi tviskančiu diskursyviu Paulo B. Preciado filmu. Nusilenkdamas novatoriškam 1928 m. autorės romanui, transaktyvistasir filosofasPaulas B. Preciado savo debiutinį filmą „Orlando“ pavadino „Mano politinė biografija“. „Aš gyvas, – sako jis, – išėjau iš tavosios fikcijos.

Kaip ir romane aristokratiškas jaunuolis per naktį virsta moterimi. Tačiau mūsų visuomenėje šis tranzicijos procesas yra pavojingas ir skausmingas. Taigi Rubenas Rizzi, kuriam ką tik sukako 15 metų, ryžtingai pasirenka save įvardinti translyčiu berniuku. Rizzi yra vienas iš 26 šiuolaikinių Orlando, kurių amžius nuo 8 iki 70 metų. Visi/os dėvi baltą barokinę apykaklę bei pasakoja savo istorijas. Preciado yra kvapą gniaužiantis kūrėjas jungiantis šiuolaikinius liudijimus su ištraukomis iš V. Woolf romano „Orlando“.


Liepa

Rugsėjis

Spalis

Lapkritis