Matters

(Industrinės) kultūros platforma

Programos MATTERS tikslas yra sukurti fizines ir ne tik edukacijos, mainų ir diskusijos erdves t*ms, kur* laiko save industrinės kultūros terminu apibrėžiamo lauko dalimi. Terminas „industrinė“ šiuo atveju nėra ypač svarbus. Tai veikiau orientyras ir abstrakti referencija į įvairius garso žanrus, mikro- ir makro- stilius, kai kuriais atvejais – judėjimus, kurių atstov*s jaučia tam tikrą bendrumą. Bendrumas gali būti ne tiek raiškos formose, kiek būduose mintyti realybę, kurios dalimi jaučiamasi esant.

MATTERS (iš anglų k. – dalykai, klausimai, reikalai, medžiagos, turiniai, esmės, pūliai ir kt.) šį lauką mato kaip takų, kintantį ir įvairialypį, atvirą eksperimentui, dialogui ir klaidai. Šia programa siekiama veikiau dalytis ir klausti, nei teigti ir apibrėžti. Į akiratį įtraukiant garsinių ir vizualinių raiškų siekiama atskleisti ir skatinti priemonių, praktikų, vaizdinių, garsynų, kurie veikia tarsi ar beveik dialogiškai, artimiau ar tolimiau susisieję asociatyvinėmis grandimis, įvairovę. MATTERS šį lauką, kurį stebi, reflektuoja ir kuriame dalyvauja, traktuoja ne kaip sceną, o veikiau kaip rizomą, jungiančią kūrėj*s, mąstytoj*s, gamintoj*s, eksperimentuotoj*s, kritik*s, stebėtoj*s ir kt.

2018

2018 m. programoje suorganizuotos trys mikrorezidencijos garso meninink*ms. Atspindžius ir brutalizmo faktūras tyrinėjęs William ‘Bilwa’ Costa (JAV / kt) surengė eksperimentinio garso kūrybines dirbtuves ir pasirodymą su dirbtuvių dalyviais tuomet gyvavusioje erdvėje „Šelteris“.

Donia Jourabchi (BE) savo rezidencijos laikotarpiu išmaišė visus Kauno fortus, įrašinėdama triukšmus naktimis, ir surengė eksperimentinio garso kūrybines dirbtuves.

Brigitta Bödenauer (A) rezidencijos metu dirbo Fredoje esančiame buvusiame Kauno tvirtovės parako sandėlyje, o surinktą medžiagą sugrojo Parako sandėlyje Šančiuose.

Visi trys rezidencijų dalyviai iš rinktosios medžiagos parengė po kūrinį, kurie vėliau susitelki į rinktinę „Antropophonia“, prieinamą štai čia. Rinktinė 2019 m. sausį buvo pristatyta Kauno menininkų namuose.

2021

2021 m. MATTERS resursus sutelkia edukacijai ir vasaros sezoną pradeda intensyvia garso stovykla [0-|].

Šia stovykla siekiama pasiūlyti nekonvencinio formato intensyvias trijų modulių garso dirbtuves tms, kurms jos šiuo momentu galėtų būti svarbiu laipteliu tolesnėje garsinėje praktikoje. Stovyklos tikslas nėra ugdyti specifinio žanro ar stilistikos praktikus. Šios intensyvios savaitės metu bus siekiama suteikti priemonių, pasidalyti metodais ir suburti nedidelę laikiną bendruomenę. Savaitės užsiėmimų rezultatai bus pristatyti renginiuose savaitės pabaigoje, bendradarbiaujant su Paraku.

Kiekvienam iš modulių vadovaus anksčiau MATTERS programoje viešėję (-usios) garso kūrėjai ir kūrėjos – Brigitta Bödenauer, garso ir videomenininkė iš Austrijos; Vygintas Orlovas – menininkas ir Vilniaus dailės akademijos dėstytojas; sugrįžtantis rezidentas, garso menininkas Williamas Bilwa Costa iš JAV / Vokietijos. Plačiau…

2019

2019 m. MATTERS organizavo tarpdisciplininį ir tarpsritinį (a)simpoziumą, skirtą aptarti įvairius svarbius šiuolaikybės terminus, vyksmus ir siekius. Tarp asimpoziumo raktažodžių buvo posthumanizmas, kiborgai, kūnas, prieiga, monstrai. Apie juos atviru kvietimu sutelkta grupė muzikos, vizualaus meno, filosofijos, antropologijos, vaikščiojimo, haktyvizmo ir kitų atstov*ų. Renginio formatai: akusmatinė paskaita, klausymo sesija, algoritminiai skaitymai, „open-fishbowl“ formos diskusija, pasivaikščiojimas-pasakojimas, noizo koncertas, instaliacijos, žmogaus-virsmo-mašina garso performansas, eksperimentinės elektronikos paskaita-muziejus, kibernetinio karo diskoteka, bėgimas per kliūtis ir kt.

Simpoziumas buvo bendrakuruotas su Gabriele Gervickaite, kurios projektuotas [sienos piešinys] lapkritį rado erdvę Žemuosiuose Šančiuose, šalia Parako, įvaizdindamas asimpoziumo koncepciją.
Metų pabaigą programa pažymėjo MaxMSP programavimo dirbtuvėmis pažengusiesiems, kurias pravedė lektorius Mindaugas Badokas.

2022

Šiemet industrinės kultūros platformos MATTERS programoje – keturi koncertai viešosiose, netipinėse ir/ar tranzitinėse erdvėse ir garso albumas kompaktinės plokštelės pavidalu.

Koncertai, kurie tęsis per vasarą ir baigsis rugsėjį, iš vienos pusės, skirti tyrinėti gana eklektišką žanrų ir prieigų puokštę. Ji skleidžiasi elektroninės muzikos lauke, kurį labai apibendrinant apibrėžiame kaip industrinės muzikos ir/ar industrinės kultūros lauką. Įvairialypis, šis laukas yra tai, ką jį kuriančios/tys/* jame įrašo – garsų, tekstų ir kitų atspaudų prasme. Tarp įvairios estetikos, skirtingos vizualikos, tarp sunkių lūžtančių ar tik vos nujaučiamų ritmų skleidžiasi aibė santykių. Tai santykiai tarp grojančiųjų ir klausančiųjų, kurie neretai mainosi vietomis ir tolygiai dalyvauja dialoge, tarp garso bangų, jas sugeriančių kūnų ir atspindinčių sienų, tarp netyčinės auditorijos ir miesto erdvės politikos, tarp to, kas vyksta čia ir to, kas skleidžiasi kitur.

Tasai rezonansas tarp įvairiu atstumu nutolusių erdvių, žmonių ir dalykų bei tie santykiai, kuriuos nusprendžiame steigti tarp mūsų ir (įvairių) kitų, yra pamatas, ant kurio lipdosi 2022 metų MATTERS. Čia ataidi ir visai greta vykstantis karas, kurio nuojauta persmelkia porėtą mūsų kasdieną ir kuriame mes dalyvaujame savo kasdieniais pasirinkimais.

2020

Nuo 2020 m. MATTERS oficialiai tapo viena iš Kauno menininkų namų programų, partnerystėje su „Kaunas 2022“. Metais, kurie pažymėti pasaulinės pandemijos ir kitomis krizėmis, programos siekiai buvo surengti prieinamą garso programavimo edukacijos programą, įgyvendinti koncertinę / diskursinę programą vasaros metu ir sukurti paramos programą nuotolinės rezidencijos forma garso kūrėj*ms. Programavimo dirbtuvių seriją vedė lektorius ir menininkas Vygintas Orlovas, pats PureData taikantis savo kūrybiniuose darbuose.

Vasarą vyko XAW koncertų serija, kurioje dalyvavo po 2 kūrėj*s, dirbanči*s kiek skirtingomis techninėmis ar konceptualiomis prieigomis. Kiekvienas renginys prasidėjo nedidele kuratorės moderuojama diskusija, kurios metu ab* kūrėj* kiek smulkiau pasakojo apie tai ką, kodėl ir kaip daro garse.

Nuotolinės rezidencijos radosi kaip siekis paremti kūrėj*s, patyrusi*s pasirodymų ir leidybinius štilius, susidūrusi*s su įvairiais pandemijos sukeltais sunkumais, įsteigiant nedideles stipendijas. Pirmosios rezidencijos kūriniai netikėtai įgavo net ir [fizinį formatą]. Antrosios programos dalyvių kūriniai surinkti į sutelktinę [foci].

 

MATTERS programa vykdoma nuo 2018 m., atsiradusi kaip viena „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ iniciatyvų.

Kontaktai

Projekto „Matters“ kuratorė Daina Pupkevičiūtė

Veiklos

Ko klausome, ką miestų gaudesyje girdime, ir kas lieka neišgirsta? Koncertų ciklu OÏDA industrinės kultūros platforma MATTERS kviečia susitelkti ir išgirsti kilpinamus triukšmus, traškančius ilgesius ir trūkius, kurie visi drauge […]

Rugsėjo 18 d. Kauno menininkų namuose įvyks garso menininkams ir muzikos kūrėjams skirtos praktinės dirbtuvės „Garsas erdvė{j}“. Jų metų lektoriai iš Baltijos šalių aptars garso erdvėje ir erdvės garse kategorijas, koncepcijas bei praktiką.

MATTERS šiemet skelbia antrąjį kvietimą, skirtą garso kūrėj*ms. Garso kūrėj*s – gana plati sąvoka, šios platformos kontekste ji apima noizo, eksperimentinio garso, garsovaizdžių, chaoso, industrial ir kt. kūrėj*s. Laukiame paraiškų ir iš autorių, save siejančių su tuo, kas vadinama industrinės muzikos ir kultūros lauku, tačiau neidentifikuojančių savęs su nei vienu iš ankstesnių apibrėžimų.

Rodyti daugiau