Ko klausome, ką miestų gaudesyje girdime, ir kas lieka neišgirsta? Koncertų ciklu OÏDA industrinės kultūros platforma MATTERS kviečia susitelkti ir išgirsti kilpinamus triukšmus, traškančius ilgesius ir trūkius, kurie visi drauge atspindi skirtingas būties miestiškoje erdvėje patirtis. Kokios jos, klausiame, daugybinę krizę patiriančiame, kaistančiame ir kariaujančiame, pasaulyje?

Pirmojoje OÏDA dalyvauja Augustė Vickunaitė, BOB DATA, Dima Levytskyi, grupė Motina ir Oorchach. Gana eklektiškai skambantis sąstatas atliepia įvairialypius tyrinėjimus, kuriuos MATTERS vykdė visu platformos gyvavimo periodu. Greta gyvų garsų skleisis ir koncertinei erdvei netipinis formatas – tai Kyjive gyvenančio režisieriaus, dramaturgo Dima Levytskyi garsinis pasivaikščiojimas.

Augustė Vickunaitė – garso menininkė, gyvenanti ir kurianti tarp Vilniaus ir Berlyno. MATTERS orbitoje Augustės garsai pirmąsyk atsidūrė 2020 metais, atviro kvietimo būdu radę kelią į kompiliaciją /scape. Augustė savo garsyną konstruoja pasitelkdama juostinius magnetofonus, kilpindama įrašytus aplinkos ir atsitiktinius garsus, tarp kurių – ir pačių magnetofonų mechanikos ir gedimų garsai. Jos kūrybinė praktika skleidžiasi ir įvairiose kolaboracijose, jų dauguma – Augustės paskyroje interneto archyve.

Augustė Vickunaitė, nuotrauka: nina guo

BOB DATA – tai Aleksandrs O. Berzins solo projektas. Scenoje ne vieną dešimtmetį esantis Aleksandrs puikiai žinomas kaip vienas legentinės IRKLIS (a.k.a Formā Anonym, vėliau Audioscope) narių – būtent per IRKLIS mes jį ir atradome, vėliau užtikdami latvių leidybinės kompanijos STURM kataloge. BOB DATA garsų paletėje persipina pulsuojantys EBM’iniai ritmai ir masyvios retro atspalvį turinčios analoginių sintezatorių melodinės linijos. Visų jo garsų klausome čia.

BOB DATA

Dima Levytskyi yra režisierius, dramaturgas, medijų menininkas ir Miskyi Teatro įkūrėjas iš Kyjivo. Jo darbai skleidžiasi miestų erdvėse Ukrainoje ir už jos ribų. Tyrinėdamas dabartį ir praeitį, karą ir istoriškumą, miestokūrą, identitetą, protestą ir kita, jis garsinių pasivaikščiojimų maršrutus nutiesė Poznanėje, Bitterfelde, Kyjive, Varšuvoje, Donetske ir kitur. Kurdamas juos jis žingsnio ritmu tyrinėja įvairialypes žmogiškumo dimensijas.
Kūrinys, kurį Dima Levytskyi parašė ir įskaitė šiai OIDAi, yra apie vieną gatvės atkarpą Kyjive, praėjus bemaž trims mėnesiams nuo Rusijos sukelto karo pradžios. Pasiskaitykite apie kai kuriuos Dimos darbus čia ir šioje nuorodoje.

Dima Levytskyi, nuotrauka: Natalia Adequate

Vilniškių projektas MOTINA pirmąjį albumą You Will be Recorded išleido 2019 metų rudens pabaigoje. Grupė pandemijai skaičiuojant antrą metų ratą pasirodė Talino muzikos savaitėje (2021), o šį pavasarį apšildė Author & Punisher pasirodymą (org. Facial Tumour Booking) – būtent dėl šio gig’o mums tapo smalsu. MOTINA siūlo eklektišką elektronikos, punk, džiazo ir industrijos garsyną, ir scenoje pasirodo keturiese. Jie žada sprogstantį psichodelinės energijos sūkurį, o mums būtent to ir reikia. Albume jie skamba štai taip, tačiau pažymi, kad gyvai viskas gerokai aštriau.

OORCHACH jau seniai turėjo skambėti PARAKO belaikėje erdvėje, aidu matuodamas nerimą. Aštrios šio legendinio lietuviško post industrial / tribal / dronoise projekto kilpos suveja melancholiją to, kas nepasiekiama ir reflektuoja būties paradoksą. „Nes nebūna dailių paviršių be siaubingos gelmės“, – rašo Povilas Vaitkevičius. Kuriantis iš miesto vidurių, iš įniršio, iš kruopščiai tyrinėjamo įvairialypio muzikos lauko, OORCHACH atsiveža gaivališką pasirodymą pirmosios OIDOS uždarymui. Viskas, ko reikia pasiruošti, yra čia.

MATTERS yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos dalis. Renginio draugai ir partneriai: Miskyi Theater, P.A.R.A.K.A.S, Ghia.