Facebook pixel tracking image
Tarptautinis Kauno kariljono muzikos festivalis 2025 | Kauno menininkų namai
calendar
2025 09 06 2025 09 06

Tarptautinis Kauno kariljono muzikos festivalis 2025

calendar
2025 09 06 2025 09 06

Tarptautinis Kauno kariljono muzikos festivalis sugrįžta devintąjį kartą ir kviečia rugsėjo pradžią sutikti apsuptiems unikalių garsų, vizualių potyrių ir netikėtų muzikos formų! Šių metų programa – kupina pasaulinio lygio kariljonininkų, tarpdisciplininių pasirodymų, improvizacijų ir premjerų.

Rugsėjo 6–7 d. Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje skambės klasika, šiuolaikinė kariljono muzika, improvizacijos ir netgi paukščių balsus primenantys varpų garsai. Šių metų kariljono bokšte – atlikėjai iš Nyderlandų, Prancūzijos, Lenkijos, JAV ir Lietuvos.


F E S T I V A L I S N E M O K A M A S

Rugsėjo 6 d. | Šeštadienis

Boudewijn Zwart (Nyderlandai) studijavo fortepijoną Amsterdamo Sweelincko konservatorijoje ir karilioną Nyderlandų kariliono mokykloje Amersfoorte. Jis taip pat gilino žinias orkestro dirigavimo bei vargonų atlikimo srityse. Šiuo metu Boudewijn eina miesto karilionininko pareigas įvairiuose Nyderlandų miestuose – Amsterdame, Apeldoorne, Barnevelde, Bergambachte, Den Helderyje, Dordrechte, Ede, Goudoje, IJsselsteine, Nijkerke, Schoonhovene, Wageningene ir Zeewolde. Be to, jis yra Lutjegasto reformuotosios bažnyčios vargonininkas.

Programa:

„Bachų pasaulis: nuo Tokatos iki Italijos koncerto“

Ši programa skirta Bachų dinastijos muzikai, atskleidžiančiai ne tik didžiojo Johanno Sebastiano kūrybos genialumą, bet ir jo sūnaus Johanno Christiano indėlį į klasikinę muziką. Skambės įspūdingieji vargonų repertuaro perlai – garsioji „Tokata ir fuga d-moll“, ekspresyvioji „Tokata e-moll“ bei gyvybingasis „Itališkasis koncertas“, kuriame susipina baroko polėkis ir formos aiškumas. Programą papildys koncertinės ištraukos – trijų klavesinų koncertas d-moll bei Johanno Christiano Bacho arfos koncertas, leidžiantys pajusti šios muzikinės šeimos kūrybos platumą ir įvairovę. Varpų skambesyje šie kūriniai atgyja naujai, suteikdami klausytojui unikalią galimybę išgirsti Bachų muziką netikėtame, bet nepaprastai išraiškingame pavidale.

Kūriniai:

1. Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Concerto for Three Harpsichords in D minor, BWV 1063 – I. Allegro

2. Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Toccata and Fugue in D minor, BWV 565

3. Johann Christian Bach (1735–1782)

Concerto for Harp and Orchestra – I. Allegro

4. Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Toccata in E minor, BWV 914 – Grave – Un poco allegro – Adagio – Fugue

5. Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Italian Concerto, BWV 971 – I. Allegro, II. Andante, III. Presto

Annie Gao (USA) ir Boudewijn Zwart (Nyderlandai) pirmą kartą susitiko kaip karilijono atlikėjai meistriškumo kursuose, kuriuos vedė Boudewijn prestižinėje Jale universitete (JAV), kur Annie studijavo karilijoną drauge su kompiuterių inžinerija. Kaip muzikinis duetas jie siekia atskleisti klasikinės muzikos universalumą. Be karilijono, jie taip pat groja kitais instrumentais, tokiais kaip vargonai ir fortepijonas.

Programa:

„Muzikos spalvos: nuo Mozarto iki Saint-Saënso“

Ši programa kviečia klausytojus į muzikinę kelionę per skirtingas stilių ir epochų spalvas, atskleidžiančias klasikinės muzikos universalumą. Iš Mozarto pianino koncerto II dalies sklinda lyrinis ir emocionalus „Elvira Madigan“ Andante, o Manuelio de Fallos baleto fragmentas „Dans rituelle du feu“ įtraukia į egzotišką ir ritualinę šokio energiją. Camille Saint-Saëns kūriniai suteikia programai kontrastą: „Gulbė“ iš „Gyvūnų karnavalo“ atskleidžia subtilų lirizmą, o „Danse Macabre“ žavi dramatizmu ir fantastišku pasakojimu per muziką. Duetas, grojantis karilijonu, vargonais ir fortepijonu, subtiliai perteikia kiekvieno kūrinio spalvą, suteikdamas klausytojui įsimintiną ir įvairiapusę patirtį.

Kūriniai:

1. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)

Pianino koncertas Nr. 21, KV 467 – II. Andante „Elvira Madigan“

2. Manuel de Falla (1876–1946)

Iš baleto „The Bewitched Love“ – Dans rituelle du feu

3. Camille Saint-Saëns (1835–1921)

Iš „Gyvūnų karnavalo“ – Gulbė

4. Camille Saint-Saëns (1835–1921)

Danse Macabre, op. 40 (poëme symphonique)

Jean-Bernard Lemoine (g. 1937 m.) – prancūzų kariljonininkas, ilgametis varpų muzikos tradicijos puoselėtojas. Jo kariljono mokytojas buvo garsusis Brugės meistras Aimé Lombaert, padėjęs suformuoti gilią šio meno pajautą.

1986–2009 m. Lemoine dirbo Annecy ir Liono miestų kariljonininku, koncertuodamas ir suteikdamas naują gyvybę miesto viešosioms erdvėms. Jis grojo tokiais instrumentais kaip Liono rotušės kariljonas, taip pat buvo Asociacijos „Carillon en Région Rhône-Alpes“ prezidentas ir įkūrėjas, vienas iš Eurocarillon steigėjų Lione (kartu su Raimundu Eimontu) bei vienas iš kariljono festivalio Auvergne–Rhône-Alpes regione bendraįkūrėjų.

Už nuopelnus varpų muzikos sklaidai jam buvo suteiktas aukštas Prancūzijos apdovanojimas – „Officier des Arts et Lettres“ ordinas. 2018 m. jis tapo ir Lietuvos kampanologų draugijos (Societas campanarum Lituaniae) garbės nariu.

Šiandien Jean-Bernard Lemoine yra pripažįstamas kaip vienas svarbių kariljono meno skleidėjų Prancūzijoje ir už jos ribų, kurio veikla jungia meistrišką atlikimą, edukaciją ir muzikinio paveldo puoselėjimą.

Kūriniai:

1. Te Deum – Marc-Antoine Charpentier (1690)

(taip pat naudotas kaip Eurovizijos himnas nuo 1953 m.)

2. Danses de Savoie – tradiciniai šokiai: Gigo, Ballet, Monfarine, Scottish-Valse (XVI–XIX a.)

3. La cucaracha – F. Masquelier (1818)

4. Santa Lucia – Teodoro Cottrau (1849)

5. Les Allobroges – G. Conterno (1860), Savoijos himnas

6. La Paloma – Sebastián Yradier & Salaverry (1863)

7. Deux petits chaussons – Charlie Chaplin (1952)

8. Non, je ne regrette rien – Charles Dumont (1956)

9. La chanson de Lara – Maurice Jarre (1965)

10. Le Parrain (The Godfather) – Nino Rota (1973)

Malgosia Fiebig (Nyderlandai/Lenkija) yra Utrechto ir Nijmegeno (Nyderlandai) miesto kariliono atlikėja. Ji studijavo Gdansko muzikos akademijoje (Lenkija), kur įgijo muzikos magistro laipsnį vargonų atlikimo ir choro dirigavimo srityje. 1999 m. ji lankė Gerto Oldenbeuvingo vedamą kariliono kursą, po kurio tapo Gdansko miesto kariliono atlikėja.

2004 m. ji persikėlė į Nyderlandus, o po metų įgijo muzikos bakalauro laipsnį kariliono atlikimo srityje, studijuodama pas Arie Abbenes Nyderlandų kariliono mokykloje Amersforte. 2007 m. birželį ji baigė magistrantūros studijas su Frans Haagen ir Henk Verhoef. Ji laimėjo kelis pirmuosius prizus tarptautiniuose kariliono konkursuose ir rengė koncertus Europoje, JAV bei Australijoje. Ji reguliariai atlieka pasaulines kariliono kūrinių premjeras.

Įrašai, skirti David Bowie ir Avicii, atlikti Utrechto Dom bokšto karilione, tapo virusiniai ir buvo peržiūrėti milijonus kartų visame pasaulyje. 2023 m. rugpjūtį ji buvo 21-ojo Pasaulinio karilijono kongreso Utrechte vedėja.

Programa:

„Kariliono spalvos: nuo klasikos iki populiarios muzikos“

Koncerte išgirsite platų kariliono repertuarą – nuo klasikinių kūrinių iki šiuolaikinės muzikos ir populiarių hitų medley. Programa prasideda Georgo Bizet klasikiniu kariliono aranžu, po to skambės modernūs kūriniai – Anna Rocławska-Musiałczyk „Impressione – Rëbôk“ ir Peterio Vermeerscho „Bellbook II nr. 3“. Koncerto metu taip pat išgirsite populiarių atlikėjų, tokių kaip Kylie Minogue, Billie Eilish ar Miley Cyrus, dainų aranžuotes karilionui, o Eric Swiggers sonata „Sonata per campane“ bei Paderewskio menuetas primins klasikinių meistrų eleganciją. Užbaigsime John Courter kūriniu „A Tribute to Copland“ bei medley iš šiuolaikinių hitų, įskaitant Radiohead, Harry Styles ir Coldplay. Ši programa atskleis kariliono unikalų skambesį ir įvairiapusį jo galimybių spektrą, jungdama tradiciją su modernumu.

Kūriniai:

1. Georg Bizet (1838–1875)

Carillon (arr. S. Nees)

2. Anna Rocławska-Musiałczyk (1987)

Impressione – Rëbôk

3. Peter Vermeersch (1959)

Bellbook II nr. 3

4. Populiarios dainos medley:

● Can’t Get You Out of My Head – Kylie Minogue

● Birds of a Feather – Billie Eilish

● Flowers – Miley Cyrus

5. Eric Swiggers (1968)

Sonata per campane

● Allegro

● Intermezzo

● Rondo

6. Ignacy Jan Paderewski (1860–1941)

Menuet op. 14 no. 1 (arr. G. Kok)

7. John Courter (1941–2010)

A Tribute to Copland

8. Šiuolaikinis pop medley:

● Let Down – Radiohead

● As It Was – Harry Styles

● Viva la Vida – Coldplay

Zuzanna Podolak (Lenkija) – baigė Antrojo lygio muzikos mokyklą, kur baigė smuiko specialybę, bei Przemyslio Arkivyskupijos bažnytinės muzikos institutą. Šiuo metu studijuoja psichologiją ir bažnytinę muziką. Yra M. K. Čiurlionio kūrinio aranžavimo konkurso, vykusio Gdansko muzikos akademijoje 2024 m. lapkritį, laureatė. Konkurse atrinkta aranžuotė, taip pat kiti jos sukurti kūriniai skamba kas valandą Gdansko Didžiojo miesto rotušės kariliono automatu.

Artur Samul (Lenkija) – baigė Gdansko muzikos akademiją, kur studijavo kompoziciją, solinį dainavimą ir klavesiną. Studijuodamas klavesiną, taip pat tobulino grojimo karilionu įgūdžius, o savarankiškai ir dalyvaudamas meistriškumo kursuose mokėsi kurti ir aranžuoti kūrinius karilionui. Yra kūrinių ir aranžuočių, skambančių kas valandą Gdansko Didžiojo miesto rotušės kariliono automatu, autorius. Jo aranžuoti M. K. Čiurlionio kūriniai buvo atrinkti konkurse ir yra atkuriami Gdansko rotušės automatu.

Oskar Skorowski (Lenkija) – Stanisławo Moniuszkos muzikos akademijos Gdanske studentas, besispecializuojantis bažnytinės muzikos ir vargonų atlikimo srityse. Kariljonu groti mokosi pas dr. Moniką Kaźmierczak. Dalyvavo daugybėje vargonų ir kariliono meistriškumo kursų bei aktyviai koncertuoja. Nuo 2024 metų dirba vargonininku Gdansko-Olivos Švč. Trejybės archikatedroje bazilikoje.

Wojciech Kowal (Lenkija) –  akordeonu groja nuo šešerių metų. Jis yra Pulsanti akordeonų orkestro narys, baigęs akordeono klasę Gdansko muzikos akademijoje ir bažnytinės muzikos specializaciją. Pagal stipendijų programas taip pat studijavo Brėmeno menų aukštojoje mokykloje (Vokietija), Arrigo Boito konservatorijoje Paromoje bei Giovan Battista Martini konservatorijoje Bolonijoje (Italija), o baigęs magistrantūrą atliko praktiką Aragono aukštojoje muzikos konservatorijoje Saragosoje (Ispanija). Koncertuoja Lenkijoje ir užsienyje – Vokietijoje, Čekijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Lietuvoje.

Witold Maciak (Lenkija) klavesininkas, kompozitorius, mokosi Varšuvos ZPSM Nr. 1 mokykloje ir Karališkojoje kariljono mokykloje Mecheleno mieste (Belgija). Kariljono atlikimo įgūdžius tobulino dalyvaudamas pamokose ir kursuose tiek Lenkijoje, tiek užsienyje – mokėsi pas Eddy Mariën, Moniką Kaźmierczak, Rien Donkersloot ir Boudewijn Zwart. Witold domisi senosios ir šiuolaikinės muzikos jungtimis, drąsiai naudoja tiek istorinius, tiek elektroninius instrumentus bei tyrinėja muziką mikrotonalumo požiūriu.

Urtė Krutkevičiūtė (Lietuva) – muzika ją lydėjo nuo pat vaikystės – pradėjo nuo fortepijono pamokų, dainavimo chore, ansamblinio muzikavimo, domėjosi muzikos recenzijomis ir liaudies muzikos analize. Urtės kariljono kelias prasidėjo 2022 m. rudenį, kai ji dalyvavo pirmajame projekte „Atrask kariljoną“, kurį organizavo Monika Kaźmierczak. Šis projektas tapo puikia terpe plėsti muzikinius horizontus, atrasti naujus, jaudinančius instrumentus ir sujungti kitus meninius pomėgius, aranžuojant kūrinius kariljonui. Nepaisant jauno amžiaus, Urtė įsitikinusi, kad ir baigusi mokyklą liks ištikima muzikai. Karilionas padeda jai puoselėti ir gilinti meilę muzikai, kartu įgyjant teorinių žinių ir praktinių įgūdžių.

Ignas Vydeika (Lietuva) – jaunosios kartos lietuvių kompozitorius, saksofonininkas ir karilionininkas. Šiuo metu studijuoja džiazo muzikos atlikimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Nuo 2023 metų taip pat studijuoja Karališkoje Kariljono mokykloje „Jeff Denyn“ (Mechelen, Belgija). Aktyviai dalyvauja įvairiuose tarptautiniuose projektuose, pvz. 2024-2025m. Ignas buvo išvykęs pagal „Erasmus +” mainų programą į Aalborgo mieste esančią RAMA konservatoriją (Danija). Šiuo metu Ignas groja baritono saksofonu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos bigbende. Igno, kaip karilionininko, kelias prasidėjo 2019 metų rudenį, Klaipėdos koncertų salės organizuotoje edukacijoje „Atrask karilioną“. Nuo to laiko, Ignas jau sudalyvavo įvairiuose meistriškumo kursuose tiek Lietuvoje tiek užsienyje. Dirbo su tokiais žinomais atlikėjais kaip: Giedrius Kuprevičius, Monika Kaźmierczak, Boudewijn Zwart, Eddy Mariën, Koen van Asshe.

Vilius Aleinikovas (Lietuva) – muzikos mokytis pradėjo būdamas penkerių metų Eduardo Balsio menų gimnazijoje Klaipėdoje, kur mokėsi fortepijono ir chorinio dirigvimo. Vėliau tęsė mokslus Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, kur studijavo chorinį ir orkestrinį dirigavimą pas Ričardą Šumilį ir profesorių Martyną Staškų. Yra kelių nacionalinių dirigavimo konkursų laureatas, o 2023 m. debiutavo su mokyklos simfoniniu orkestru Palangos Kurhauze. 2025 m. įstojo į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, kur tęs studijas orkestrinio dirigavimo srityje. Be dirigavimo, Vilius taip pat įvertintas kaip pianistas ir vokalistas. Domisi mokslu, vizualiuoju menu bei muzikos instrumentų konstravimu.

Programa:

„Nėra ribų tarp meno rūšių. Muzika jungia poeziją ir tapybą, ji turi savo struktūrą. Tapyba taip pat gali turėti tokią pačią sandarą kaip muzika ir spalvomis perteikti garsus.“ – M. K. Čiurlionis.

Tarptautiniame Kauno kariljono festivalyje 2025 dalyvaus ir svečiai iš Lenkijos ir Lietuvos, kurie pristatys unikalų muzikinį projektą – improvizacijas kariljonui pagal Mikalojaus Konstantino Čiurlionio tapybos darbus. Šis koncertas skirtas paminėti 150-ąsias M. K. Čiurlionio gimimo metines. Festivalio koncerto metu klausytojai ne tik girdės unikalią, specialiai šiam projektui sukurtą muziką, bet ir galės gyvai stebėti Čiurlionio paveikslus ekrane. Taip susijungs dvi meno formos – tapyba ir kariljono muzika, sukurdamos išskirtinę audiovizualinę patirtį, atskleidžiančią Čiurlionio kūrybos dvasią nauju pavidalu. Šis koncertas – tai ypatinga galimybė išgirsti, kaip garsas gali perteikti spalvas, nuotaikas ir vizijas, slypinčias vieno garsiausių Lietuvos menininkų darbuose.

Kūriniai:

M. K. Čiurlionio kūrinių interpretacijos, aranžuotės ir improvizacijos

1. Oskar Skorowski

● Sonata I – Saulės sonata (keturių paveikslų ciklas)

Žiūrėti paveikslus

2. Wojciech Kowal

● Improvizacija pagal M. K. Čiurlionį – Įvairūs piešiniai

Žiūrėti paveikslus

3. Artur Samul & Zuzanna Podolak (duetas)

● Karalių pasaka (4’30”)

Žiūrėti paveikslą

● Žiema II (3’)

Žiūrėti paveikslą

4. Artur Samul

● Žiema IV (3’30”)

Žiūrėti paveikslą

● Saulė eina Šaulio ženklu (3’30”)

Žiūrėti paveikslą

● Saulė eina Svarstyklių ženklu (3’)

Žiūrėti paveikslą

Rugsėjo 7 d. | Sekmadienis

Annie Gao – karilionininkė ir programinės įrangos inžinierė iš saulėtosios Pietų Kalifornijos priemiesčių. Kariliono ji mokėsi pas Geert D’hollander (JAV), Boudewijn Zwart (Nyderlandai) ir Eddy Marien (Belgija). Jos pasiekimai – dalyvavimas prestižiniame penkmečiame Kors Monster festivalyje (2024) bei įtraukimas į „The Diapason“ sudaromą „20 iki 30-ies“ jaunųjų talentų sąrašą (2025).

Programa:

„Nuo klasikos iki šių dienų“

Šiųmetėje festivalio programoje skambės įvairių epochų ir stilių klasikinės muzikos perlai, pritaikyti kariljonui. Klausytojai išgirs Mozarto kūrinių gyvybingumą ir eleganciją, Haydno „Staigmenos“ šilumą bei netikėtumą, Chačaturiano temperamentingą „Kardų šokį“. Programą papildys šiuolaikinė Stefano Colletti „Sonatina“, atskleidžianti modernias kariljono galimybes, ir Ravelio garsusis „Boleras“, sukuriantis nepaliaujamai augančios įtampos ir ritminės jėgos įspūdį. Visa tai – kelionė per muzikos istoriją, leidžianti atrasti kariliono unikalų gebėjimą atskleisti tiek klasikinio, tiek šiuolaikinio repertuaro grožį.

Kūriniai:

1. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)

● Symphony No. 40, KV 550 – I. Molto Allegro

2. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)

● Eine Kleine Nachtmusik, KV 525 – I. Allegro

3. Joseph Haydn (1732–1809)

● Symphony No. 94 “Surprise”, Hob I:94 – II. Andante

4. Aram Khachaturian (1903–1978)

● Ballet “Gayane” – Sabre Dance

5. Stefano Colletti (g. 1973)

● Sonatine

6. Maurice Ravel (1875–1937)

● Bolero

Ignas Vydeika (Lietuva) – jaunosios kartos lietuvių kompozitorius, saksofonininkas ir kariljonininkas. Šiuo metu studijuoja džiazo muzikos atlikimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Nuo 2023 metų taip pat studijuoja Karališkoje Kariljono mokykloje „Jeff Denyn“ (Mechelen, Belgija). Aktyviai dalyvauja įvairiuose tarptautiniuose projektuose, pvz. 2024-2025m. Ignas buvo išvykęs pagal „Erasmus +” mainų programą į Aalborgo mieste esančią RAMA konservatoriją (Danija). Šiuo metu Ignas groja baritono saksofonu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos bigbende. Igno, kaip kariljonininko, kelias prasidėjo 2019 metų rudenį, Klaipėdos koncertų salės organizuotoje edukacijoje „Atrask karilioną“. Nuo to laiko, Ignas jau sudalyvavo įvairiuose meistriškumo kursuose tiek Lietuvoje tiek užsienyje. Dirbo su tokiais žinomais atlikėjais kaip: Giedrius Kuprevičius, Monika Kaźmierczak, Boudewijn Zwart, Eddy Mariën, Koen van Asshe.

Witold Maciak (Lenkija) – klavesininkas, kompozitorius, mokosi Varšuvos ZPSM Nr. 1 mokykloje ir Karališkojoje kariljono mokykloje „Jeff Denyn“ Mecheleno mieste (Belgija). Kariljono atlikimo įgūdžius tobulino dalyvaudamas pamokose ir kursuose tiek Lenkijoje, tiek užsienyje – mokėsi pas Eddy Mariën, Moniką Kaźmierczak, Rien Donkersloot ir Boudewijn Zwart. Witold domisi senosios ir šiuolaikinės muzikos jungtimis, drąsiai naudoja tiek istorinius, tiek elektroninius instrumentus bei tyrinėja muziką mikrotonalumo požiūriu.

Programa:

„Muzikinė panorama: klasika, džiazas ir kino garsai“

Ši programa kviečia klausytojus į kelionę per muzikos istoriją – nuo baroko ir romantizmo klasikos kūrinių iki tarpukario melodijų, džiazo hitų bei kino filmų muzikos. Skambės Boccherini, Mozart, Strauss, Bizet ir Verdi kūriniai, grakščiai derantys su Grieg, Brahms ir Offenbach kūriniais, o tarpukario melodijos ir džiazo klasika suteiks koncertui žaismingumo ir gyvybingumo. Programos pabaigoje – šiltas atsisveikinimas su Vytauto Kernagio „Baltuoju Paukščiu“, paliekantis klausytojams jaukų ir įsimintiną prisiminimą.

Kūriniai:

1. Populiarioji klasika

● Rudolfo Luigi Boccerini (1743–1805) – Menuetas iš styginių kvarteto E-dur, op.11 no.5

● Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – Eine kleine Nachtmusik

● Wolfgang Amadeus Mozart – Sonata nr. 11 A-dur, III dalis „Rondo alla Turca“

● Johanne Strauss II (1825–1899) – By the Beautiful Blue Danube

● George Bizet (1838–1875) – Toreador daina iš operos Carmen

● Giuseppe Verdi (1813–1901) – La donna è mobile iš operos Rigoletto

● Giuseppe Verdi – Duetas „Libiamo ne‘lieti calici“ iš operos Traviata

● Edvard Grieg (1843–1907) – Valsas nr. 7, a-moll iš Lyric pieces, op.12

● Jacques Offenbach (1819–1880) – Can Can iš operos Orfėjas pragare

● Edvard Grieg – Kalnų karaliaus oloje iš siuitos Peer Gynt

● Johannes Brahms (1833–1897) – Vengrų šokis nr. 5

2. Tarpukario klasika

● Tadeusz Faliszewski (1898–1961) – Opium

● Jerzy Petersburski (1895–1979) – To ostatnia niedzielia

● Danielius Dolskis (1890–1931) – Lietuvaitė

3. Keletas džiazo klasikų

● George Gershwin (1898–1937) – Summertime iš operos Porgy ir Bess

● Gerald Marks (1900–1997) – All of Me

● Vincent Youmans (1898–1946) – Tea for Two

4. Klasikos iš kino ekrano

● Ennio Morricone (1928–2020) – Sauna

● Yann Tiersen (1970–) – melodijos iš filmo Amélie:

1. La redécouverte

2. Sur le fil

3. Comptine d'un autre été

5. Atsisveikinimo akcentas

● Vytautas Kernagis (1951–2008) – Baltas Paukštis

Roberta Daugėlaitė – pianistė, koncertmeisterė ir Kauno miesto kariljonierė (nuo 2024m.), aktyviai koncertuojanti Lietuvoje ir užsienyje. Ji baigė Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnaziją (mokyt. B. Kumpikienė) ir įgijo fortepijono koncertmeisterės magistro laipsnį Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. I. Armonienė-Uss). Šiuo metu Roberta dirba koncertmeistere Kauno J. Naujalio muzikos gimnazijoje, Kauno berniukų chorinio dainavimo mokykloje „Varpelis“, bei vargonininke Kauno Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų (Vytauto Didžiojo) bažnyčioje. Kaip kamerinės muzikos atlikėja ji bendradarbiauja su įvairiais solistais, chorais ir ansambliais, taip pat daug metų giedojusi profesionaliam tarptautiniame moterų ansamblyje „Graces & Voices“ (vad. A. Čepaitė) , senosios muzikos merginų ansamblyje „In Campo Aperto“ (vad. B. Baltrušaitytė) šiuo metu aktyviai koncertuojanti su „Vokalinio meno tinklas” kolektyvu (vad. V. Bartušas). Pastaraisiais metais Roberta aktyviai pasirodo ir kaip kariljonierė, aranžuotoja, eksperimentinių sudėčių ir spendimų sumanytoja, jungdama klasikinę tradiciją su šiuolaikinėmis improvizacijos formomis bei tarpdisciplininiais menais.

Vaidas Bartušas – kontratenoras, performanso menininkas, kuratorius, meno prodiuseris, Vokalinio meno tinklo įkūrėjas ir vadovas. Kaip atlikėjas jis dirba šiuolaikinės operos ir performanso lauke, sukūrė daugiau kaip 15 vaidmenų, tarp jų „Saulė ir Jūra“, „Sporto grupė“, „MASS“, „Emilija“. Lietuvoje pasirodė visose didžiosiose scenose: LVSO, Lietuvos nacionalinė filharmonija, Kauno filharmonija, Klaipėdos koncertų salė, Žalgirio, Cido ir Siemens arenos; vaidmenys Lietuvos nacionaliniame dramos teatre ir Vilniaus mažajame teatre. Aktyviai koncertuoja tarptautinėje scenoje, Théâtre de la Ville (Paryžius), O. festivalis (Roterdamas), Aspekte (Zalcburgas), Visby (Gotlandas); bendradarbiauja su Europa Chor Akademie. Kuravo ir prodiusavo daugelį projektų, išleido 3 albumus, tinklalaidę, veiklą plėtoja daugiau nei 8 Europos šalyse; Auksinių scenos kryžių nominantas.

Konstantin Kosovec – šiuolaikinio cirko artistas, kūrėjas, bei pedagogas. Nuo 2008 metų praktikuojantis daugelį disciplinų, bet daugiausia oro akrobatiką, fakyro techniką, žongliravimą. Profesinį pagrindą stiprino prestižinėse scenos mokyklose -Rogelio Rivel mokykloje, Barselonoje, FLIC cirko mokykloje, Nacionalinėje Cirko mokykloje Montrealyje. Nuo 2013 metų dalyvauja cirko ir šokio spektaklių kūrime, jungiant šias ir kitas meno šakas kartu. Yra vienas iš „Taigi Cirkas“ ir „Insomnis“ trupių įkūrėjų bei vienas iš Lietuvos šiuolaikinio cirko asociacijos steigėjų. Konstantinas veda cirko disciplinų pamokas ir dirbtuves Lietuvoje ir daugelyje Europos šalių. Pripažintas daugelio tarptautinių meno festivalių dalyvis: ”White Night Tel Avive”, “Baltic Circus on the Road”, “Pole Emotion Riga”, “Pole Art Spain” etc.

Cirko artistė Alena Klimovič – nuo penkerių metų ji susijusi su cirko menu, o šiandien jos pasirodymas – tai tikros magijos kūrimas scenoje. Oro gimnastikos, kojų žongliravimo ir lanko (hola-hoops) numerių atlikėja, tapusi tokių didžių cirko festivalių laureate kaip „Golden Elephant“ (Circus on Tsvetnoy Boulevard) „Budapest International Festival of Culture“, festivalis ”Echo of Asia“.

Programa:

Muzikinių miniatiūrų poema „SONORINĖS FRESKOS: Ieškant aukso pjūvio laike”.

Tardisciplininis atlikėjų – autorių kūrybinis ciklas su nauja tema „Ieškant aukso pjūvio laike” sukurtas specialiai šiam festivaliui – komponuojamas balso, varpų, elektronikos ir judesio „architektūroje”. Miniatiūruose filosofiškai apmąstoma patyrimo ir laukimo sankirta, kurioje praeitis tampa atrama, o ateitis – kryptimi. Šioje proporcijoje gimsta dabarties pilnatvė: akimirka, kai žmogus pajunta gyvenimo dermė ir buvimą savo vietoje. Tai gyvai komponuojama patirtis, kur garsas ir judesys tampa nuolat kintančia ieškojimo „freska“.

Kūriniai

1. Muzika ir eilės R. Daugėlaitė, V. Bartušas

Muzikinių miniatiūrų poema

„SONORINĖS FRESKOS: Ieškant aukso pjūvio laike“

Roberta Daugėlaitė – kariljonas, elektronika

Vaidas Bartušas – kontratenoras,

Konstantin Kosovec – oro akrobatas

Alena Klimovich – oro akrobatė

2. Muzika ir eilės – R. Eimontas

„Amžinas laukimas”

Roberta Daugėlaitė – kariljonas

Vaidas Bartušas – kontratenoras

Kūrinių premjera, programa sukurta specialiai šiam festivaliui

Vargonų ir kamerinio kariljono klavyro koncertas

Kauno Kristaus Prisikėlimo bazilika (Žemaičių g. 31A, Kaunas)



Festivalį organizuoja: Kauno menininkų namai
Festivalį finansuoja: Kauno miesto savivaldybė ir Lietuvos kultūros taryba
Festivalį palaiko: Kaunas pilnas kultūros, Vytauto Didžiojo karo muziejus

Šypsokitės! Renginio įspūdžius fiksuos profesionalūs fotografai.