COMMON PEOPLE | Mano brangusis prekybcentris (2019)
Kauno menininkų namų ir platformos „Kitas kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ sugrįžta trečiam lauko kino sezonui. Šią vasarą – trečiadienių vakarais Kauno kultūros centro terasoje!
Rugpjūčio 18 d. 20:30 val. vyks filmo „Mano brangus prekybcentris“ (rež. Tali Yankelevich, 2019) peržiūra. Šiame dokumentiniame filme prekybos centro darbuotojai, vykdydami nuolat pasikartojančias užduotis, randa erdvės savo abejonėms, meilėms, baimėms ir vargiai išsipildysiančioms svajonėms išreikšti. Visai šalia pieno pakelių, mėsos išpjovų, brūkšninių kodų ir apsaugos kamerų egzistuoja humoras, drama, paslaptis, romantika ir kvantinė fizika. Šie darbuotojai, patalpinti uždaroje prekybos centro erdvėje, neleidžia rutinai pasiglemžti jų dvasios.
Dokumentika, Brazilija, Danija, 2019, portugalų k. su anglų ir lietuvių k. subtitrais, pritaikytais kurtiesiems ir neprigirdintiesiems, 80 min.
Režisierės komentaras
Šio filmo idėja mano galvoje ėmė bręsti prieš kelis metus, kai vėlai vakare apsipirkinėjau beveik tuščiame prekybos centre. Jiems jau ketinant užsidaryti, nejudėdama stovėjau koridoriuje ir tuščiu žvilgsniu spoksojau į produktų krūvą negalėdama apsispręsti, ką noriu valgyti vakarienei. Tada, maždaug už metro nuo manęs pasigirdo du balsai. Jie priklausė dviem jaunuoliams, dėliojusiems sausų pusryčių dėžes ant lentynų. Jie karštai ir aistringai kalbėjosi apie pirmąsias meiles (manau, jiems buvo apie 18, 19 metų). Tyliai stebėjau juos, atliekančius labai mechanišką darbą ir kalbančius apie tyriausią meilės formą. Dėžės judėjo aukštyn žemyn.
Ta akimirka buvo tokia kinematografiška – koridoriuje vaizduojamas materialaus pasaulio baigtinumas, vyrukų, dėliojančių sausų pusryčių pakuotes, pasikartojančio judesio fiziškumas ir jų pokalbis. Tai užtruko vos kelias minutes, nes jie turėjo grįžti į sandėlį pasiimti daugiau sausų pusryčių pakuočių. Akimirksniu padariau išvadą, kad prekybos centras bus puiki vieta filmui kurti.
Istorijos gali mus paliesti taip, kad jaustumėmės labiau susiję su savo aplinka ir net vienas su kitu. Man patinka žiūrėti į dokumentinius filmus kaip į priemonę, leidžiančią labiau suvokti savo pačių, kaip žmonių, prigimtį. Jaučiu, kad šio filmo temoje radau tai, ką tikrai įsimylėjau. Prekybos centras tapo nuostabia metafora, leidžiančia kalbėti apie mūsų kaip žmonių ieškojimus, mūsų visatos ribas, emocinius kalėjimus ir mūsų meilės bei supratimo poreikius. Šiuo filmu siekiu visiškai išskaidyti didcentrio, kaip fizinės ribos, erdvę ir sukurti baletą, realybės šokį, pilną personažų, dramos ir poezijos.
Tali Yankelevich yra dokumentinių filmų kūrėja ir montažistė iš San Paulo, Brazilijos. Edinburgo meno koledže yra įgijusi bakalauro laipsnį Filmų ir televizijos studijose bei magistro laipsnį Dokumentinių filmų režisūroje. Pirmasis jos trumpametražis filmas buvo sukurtas pagal užsakymą. Filmą „Kaip tik“ (angl. the perfect fit) – apie baleto šokėją ir batsiuvį – prodiusavo „BBC Scotland“. „SXSW“ (2012 m.) jis laimėjo „SXGlobal“ trumpametražio filmo apdovanojimą, o 2013 m. buvo nominuotas „Oskarui“. Tarp kitų režisierės darbų rasime trumpametražį filmą „Mergaitės diena“ (2014 m.), sukurtą tarptautiniam dokumentinių filmų ciklui „Why Poverty?“, kurį remia „The Why“ fondas. Paskutinis jos, kaip montažistės darbas – tai vaidybinis dokumentinis filmas „Cravos“, kurį režisavo Marco del Fiol, ir kurio premjera įvyko San Paulo tarptautiniame filmų festivalyje. Tali dokumentiniai filmai buvo rodomi keliuose garsiuose kino festivaliuose visame pasaulyje, pavyzdžiui, „Visions du Reél“, „Sheffield“ ir „Tribeca“. „Mano brangus prekybcentris“ yra debiutinis režisierės pilnametražis filmas.
Po filmų peržiūrų vyks pokalbiai su įvairias filmuose atskleidžiamas temas aptarsiančiais ekspertais. Diskusijų dalyvius paskelbsime netrukus.
_
Bilieto kaina – 3 Eur (1,5 Eur moksleiviams, studentams, senjorams, asmenims su negalia). Bilietus galima įsigyti „Tiketa“ kasose bei interneto svetainėje. Renginio vietoje bilietų įsigyti nebus galima. Bilietai čia.
Dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ (liet. k. „paprasti žmonės“) siekia pristatyti dokumentinius filmus, pasakojančius apie įvairias bendruomenes ar (sub)kultūras. Ciklą lydinčių pristatymų metu skatinama diskutuoti apie filmų turinį ir socialinę problematiką bei dokumentinio kino reiškinį apskritai.
Projektą kuruoja Karolis Žukas („Kitas Kinas“) ir Edvinas Grinkevičius (Kauno menininkų namai).
Vizualiniu projekto identitetu rūpinasi Eglė Simonavičiūtė.
Projektą finansuoja Lietuvos kino centras, organizuoja – Kauno menininkų namai. Partneriai – platforma „Kitas Kinas“, Kauno kultūros centras, Kauno kurčiųjų reabilitacijos centras.