COMMON PEOPLE | Meras (2020)
Kauno menininkų namų ir platformos „Kitas kinas“ inicijuojamas dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ sugrįžta trečiam lauko kino sezonui. Šią vasarą – trečiadienių vakarais Kauno kultūros centro terasoje!
Peržiūrų ciklą rugpjūčio 11 d. 20:30 val. atidarys režisieriaus David Osit filmas „Meras“. Tai politinis pasakojimas apie Musą Hadidą, krikščionį Ramalos (faktinės Palestinos sostinės) merą. Iš visų pusių apsupti izraeliečių gyvenviečių ir kareivių, daugelis Ramalos gyventojų niekada neturės galimybės nukeliauti daugiau nei kelis kilometrus nuo savo namų, todėl meras Hadidas yra pasiryžęs paversti miestą gražia ir oria vieta gyventi. Filmas pilnas išsamių pastebėjimų ir stebėtinai daug humoro; nesibaigiančios okupacijos beprotybės ir absurdo įkarštyje pateikia orumo portretą ir iškelia klausimą: kaip vadovauti miestui, kai neturi šalies? Dokumentika, JAV, JK, 2020, arabų k. su anglų ir lietuvių k. subtitrais, pritaikytais kurtiesiems ir neprigirdintiesiems, 89 min.
Režisieriaus komentaras
Kenas Loachas kartą pasakė, kad „filmas nėra politinis judėjimas – geriausiu atveju jis gali pritarti visuomenės pasipiktinimui“. Tačiau Palestinos atveju, politiką, susijusią su jos atstovavimu, daugiausia kuria populiarioji kultūra: kinas, televizija ir kaip pramoga veikiančios naujienos. Visa tai prisideda prie Vakarietiško naratyvo, kuris, geriausiu atveju, Palestiną apibrėžią per jos, kaip aukos, poziciją. Palestinos tapatybė tiems, kurie gyvena užsienyje, tampa jos tapatybės stoka.
Norėjau sukurti filmą, nukreipiantį Izraelio ir Palestinos konflikto pasakojimą nuo sunkiai kontroliuojamų diskusijų, ir papasakoti istoriją apie mažo miestelio merą, sprendžiantį mažiems miesteliams būdingas problemas esant karinei miesto okupacijai. Gyvename epochoje, kurioje diskusijos apie palestiniečių teises ir žmogiškumą buvo įtrauktos į kelių šalių įstatymus kaip neapykantos aktas prieš kitą žmonių tautą. „Meras“ labai tyliai ir netiesiogiai ginčija šio teiginio logiką.
Filmas taip pat atkreipia dėmesį į per mažai minimas Amerikos užsienio politikos pasekmes tautai, kurios autonomija ir atstovavimas tarptautinėje arenoje yra nuolat neigiami. Ėmiausi kurti filmą apie vietos valdžią okupacijos šešėlyje ir netrukus atsidūriau pačiame sudėtingiausiame laikotarpyje Ramalos istorijoje, kai net mažiausia viešoji erdvė, prie kurios dirba Musa, filmo pabaigoje, tampa pas;;;;
['\ipriešinimo ir tapatybės simboliu. Mano tikslas buvo per pirmąsias penkias minutes suardyti žiūrovų supratimą apie tai, kaip „turi“ atrodyti Artimųjų Rytų miestas – Kalėdinės šventės, klasikinė muzika, net senojo Holivudo jausmas – ir sukurti naują suvokimo struktūrą, kuri padėtų publikai pajusti ryšį su šia pasaulio dalimi.
Apie režisierių
David Osit yra „Emmy“ apdovanojimų pelnęs režisierius, montažistas ir kompozitorius. David yra vienas iš vaidybinio dokumentinio filmo „Ačiū už žaidimą“ (angl. thank you for playing) režisierių. Filmo premjera įvyko 2015 m. „Tribeca“ kino festivalyje, 2016 m. jis buvo rodomas POV ir taip pat nominuotas trims „Emmy“ apdovanojimams ir laimėjo Išskirtinio meno ir kultūros dokumentikos nominaciją. Jis taip pat montavo ir prodiusavo „Iš rėmo“ (angl. off frame), kurio premjera įvyko Toronto tarptautiniame kino festivalyje ir Berlinalėje 2016 m. Pirmojo jo filmo „Statant babelį“ (angl. building babel) premjera įvyko „True / False” 2012 m. Davidas yra „Berlinale Talents“ ir „Sundance Nonfiction Directorʼs Lab“ alumnas.
_
Po filmų peržiūrų vyks pokalbiai su įvairias filmuose atskleidžiamas temas aptarsiančiais ekspertais. Diskusijų dalyvius paskelbsime netrukus.
Bilieto kaina – 3 Eur (1,5 Eur moksleiviams, studentams, senjorams, asmenims su negalia). Bilietus galima įsigyti „Tiketa“ kasose bei interneto svetainėje. Renginio vietoje bilietų įsigyti nebus galima.
Dokumentinių filmų peržiūrų ciklas „Common People“ (liet. k. „paprasti žmonės“) siekia pristatyti dokumentinius filmus, pasakojančius apie įvairias bendruomenes ar (sub)kultūras. Ciklą lydinčių pristatymų metu skatinama diskutuoti apie filmų turinį ir socialinę problematiką bei dokumentinio kino reiškinį apskritai.
Projektą kuruoja Karolis Žukas („Kitas Kinas“) ir Edvinas Grinkevičius (Kauno menininkų namai).
Vizualiniu projekto identitetu rūpinasi Eglė Simonavičiūtė.
Projektą finansuoja Lietuvos kino centras, organizuoja – Kauno menininkų namai.
Partneriai – platforma „Kitas Kinas“, Kauno kultūros centras, Kauno kurčiųjų reabilitacijos centras.