Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)
calendar
2024 03 dabar

SAPNAS PILVU Į VIRŠŲ (ŠUO AR ŽUVIS?)

calendar
2024 03 dabar

Šiandien laimės ieškojimas peraugo į ezoterinių praktikų ir farmacijos eksperimentų industriją, o laimės manifestacijos ritualai atliekami korporaciniuose renginiuose apie sveiką sielą. Viskas atrodo efemeriška, tolygu sapnui, iš kurio sunku išlipti. Jei suprasti šiuolaikinės egzistencijos būsenas taip sunku, tai kokia viltis ją pakeisti? Pokyčių galimybė ištirpsta tuštumoje, susidedančioje iš suskilusių fragmentų ir priverstinio laimės jausmo, kas galiausiai tik papildo gilų melancholijos jausmą.

Taigi laimės akivaizdoje mes visada galvojame apie liūdesį: visaip jį neigiame, ieškome būdų jo išvengti. O kas jei laimės industrija iš tiesų yra tiesioginis liūdesio pramonės atspindys?

Atsakydami į klausimą, Kauno menininkų namai pristato „Sapną pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ – parodų, edukacijos ir performatyvių renginių programą, tyrinėjančią įvairiapusę liūdesio prigimtį. Šiuolaikinių menininkų/ių Lilianos Zeic, Zoe Williams, menininkų dueto Liudmilos, Žygimanto Kudirkos, Ievos Rižės ir Kristoffer Ala Ketola parodų ir performanso menininkų/ių Sasha Wilde, Johhan Rosenberg, Pauliaus Janušonio kuriamų diskursyvių dialogų bei edukacinių iniciatyvų sintezės būdu bandysime atskleisti melancholijos kompiliacijas.

Kuratorių Agnės Bagdžiūnaitės, Edvino Grinkevičiaus ir Astos Volungės kuriamoje programoje atsiskleis skirtingi liūdesio industrijos tyrinėjimo aspektai. Kūno, garso, estetinių pojūčių sąveikos sklaida leis pasinerti į liūdesio gelmes, susidurti su jo esme ir apmąstyti jo reikšmę nuolat besikeičiančiame sapniškame kraštovaizdyje.

Projektą „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ finansuoja Lietuvos kultūros taryba.


visual element

programa

Balandis

Gegužė

Liepa

Rugsėjis / Spalis

ievarize.lt

Tarp negyvų medžiagų, gyvybės formų, žmogaus nenaudojamų ar nebereikalingų daiktų, kūno ir tarp pačių sąvokų - Ievos Rižės kūryba, kiek įmanoma patirti iš šalies, ignoruoja stabilumą. Menininkė ieško įvairių išraiškos priemonių, leidžiančių atsekti žmogiškumo pėdsakus gamtoje, kūno ir psichologijos susipynimą su materija. Kūrinio estetiką dažnai lemia kūrybiniai ritualai, kurie remiasi trumpalaikiais vaizdiniais. Vaizduojamos kompozicijos yra impulsyvios, tačiau sukuria priklausomybės įspūdį. Manoma, kad dažnai lieka neaišku, kam ir kodėl jie priklauso, tačiau akivaizdu, kad priklausomybės ir įtampos pasakoja istoriją.

mariannasimnett.com

Marianna Simnett yra menininkė, režisierė ir muzikantė, gyvenanti ir dirbanti tarp Berlyno ir Niujorko. Simnett naudoja ryškias ir afektyvias priemones kūnui, kaip transformacijos vietai, tyrinėti. Psichologiškai įkrautuose darbuose, kurie meta iššūkį ir jai, ir žiūrovui, Simnett įsivaizduoja radikalius naujus pasaulius, kupinus nesutramdomų minčių, keistų pasakojimų ir troškimų.

2022 m. Simnett pristatė naujus darbus 59-ojoje Venecijos bienalėje: „The Milk of Dreams“ („Sapnų pienas“), „Castello di Rivoli“, Turine, ir „Société“, Berlyne. Simnett yra surengusi parodų daugelyje prestižinių institucijų, įskaitant Julia Stoschek Collection, Berlyne (2021 m.); Šiuolaikinio meno institute, Brisbane (2020 m.); Kunsthalle Zürich (2019 m.); Copenhagen Contemporary (2018 m.); New Museum, Niujorke (2018 m.).

Ollie Hermansson yra vizualaus ir performanso meno kūrėjai/os iš Danijos, gyvenantys/čios tarp Vienos ir Oslo. Jų kūryba perteikiama per kūną, tekstą, piešinius ir taktilinius gestus. Kaip performeriai/ės, Hermansson kreipiasi į žiūrovus asmenišku, intymiu tonu, siekdami/os sukurti momentą, kai žiūrovai iš tiesų įsitraukia į pasirodymą. Jų kūriniai pasakoja istorijas apie lytį, meilę ir kitas queer patirtis. Hermansson turi magistro laipsnį, įgytą Oslo nacionalinėje meno akademijoje ir studijavo performatyvųjį meną Vienos dailės akademijoje. Jie/jos yra naujos iniciatyvos ir tinklo „Performance Art Norway“ (PAN) dalis.

Spalis / Lapkritis

Lapkritis / Gruodis